Sunday 31 March 2013

Kawen - Kawen (Part 2)

Assalamualaikum .

Sebelum-sebelum ni aku dah penah cerita pasal kenduri kawen kann . Tapi , yang tuu sebelah 'Pak Lang' .

Kenduri Part 2 ni pulak sebelah 'Pak Long' . Meriah jugak sama macam yang sebelum ni . Pengantin lelaki aku letak nama Zul senang aku nak cerita kann .
Zul ni senang , kawen orang kedah jugak . Alah , dalam 5km ja kot dengan rumah pengantin pompuan . Tapi aku agak jelah kann , aku bukan keja juru ukur jalan ponn -_- hikhikhik.

Pagi tu macam biasa lah , saudara mara punya lah sibuk , tangan baju angkat abeh kan takut termasuk dalam periuk hilang kecomelan . hihihi
Tapi situ still guna adat gotong-royong lagi . Dari malam sampai pagi jiran-jiran sebelah rumah datang tolong masak . Rasa semangat kejiranan uolls . mehhehehe.

Aku sampai pagi tu banyak kerja dah siap , aku just tolong masokkan kek dalam beg kertas . Selebihnya masokkan dalam mulut aku . hihihi 


muka aku macam nak curi makan pon ada bukan nak tolong . hikhikhik
yang ni baru oke sikit , :)

Lepas siap masok kek dalam beg , dalam perut kann nak jugak rasmi bergambar atas katil tuu . Sebelom pengantin rasmi biaq aku rasmi dulu . kihkihkih . Cousen aku pon bukan main nak bergambar . Bajet kenangan la sangat kan sampai bersepah dalam bilik . Kena kemas balik kalau takmau kena ketok kepala dengan si Zul tuu :D




ehh cousen aku kaa aku yang buat sepah nih -_-''' ampunn ! 

Dekat sini pon sangatlah meriah dengan DJ yang lawak , Lagu best baruu . Tadak laa aku mengantuk time nak tunggu pengantin sampai kann . 
aku ada lah snap gambaq sikit , tadak la banyak tapi penuh jugak memori tipon cabukk aku nih :D





ni akak cousen gua , comel kan ? ;)




Pengantin sampai dalam pukol 2 petang lah . Makan-makan dulu baru boleh bergambar kann :D hihihi , kalau aku bab makan mesti tak lupa kann . mehhehehee . Oleh sebab aku agak rapat dengan cousen aku yang si Zul ni , so , banyak jugak laa bergambar dengan dia kan . Bukan selalu . hihihi















Bukan setakat pengantin ja boleh dok atas pelamin tu . Tak kawen , anak sorang , anak 6 semua pakat duduk begambar atas tuu . si kecik omey pon boleh dok atas pelamin tu. Tak caya ? jeng , jenggg !



muka naufal (laki) nampak sangat kena paksa dok atas tu . hihihi


kemain kecik2 pon ada pengapit , tapi cm over pulak pengapit tuu xD




See , banyak dak ? tuu tak kira ada yang terpijak lampu pelamin tuu, kain berlubang terkena lampu . Punya semangat bergambar kan . :)

eh , nak selit sikit gambar kenduri kelmarin :D kenduri lagi . banyak , banyak . tapi lepas ni dah abeh entry pasal kenduri jangan risau nahh . mehhehe















Yeaaah ! nak ikot hati ada banyak lagi gambar tapi sampai pagi esok pon tak abeh nak upload . hihihi .

Apa-apa pon aku still nak wish 

"SELAMAT PENGANTIN BARU"

Moga bahagia sampai anak cucu , cicit . Tak sangka cousen aku ramai dah kawen . padahal kecik-kecik dok main kawen-kawen ja . hihihi

Sayang hang Zul ^_^


smile :) ok bye !

No comments:

Post a Comment