Wednesday 13 May 2015

Wedding Reception Part I

Assalamualaikum...

Sebelom ni aku dah upload kan gambar bertunang, terlupa pulak nak letak gambar kawen. Aku akad nikah aritu 09.12.2015 sebab taknak la buat sekali wedding nanti serabut pulak nak kena tukar baju lah, cacat mekap i uolls! hikhikk. Tapi sayang gambar nikah aritu semua dah hilang. Aku pun tak ingat letak mana abis -_-"

Wedding aku 10.12.2015, esok hari. Paling menyedihkan baju aku still ada kat kedai pengantin tu, sebab aku mekap dekat rumah. Baju yang aku nak pakai tu ada orang guna sebelom aku, so diorang nak cuci lagi makan masa jugak lah. Pagi kenduri baru En.Suami aku pergi ambil. Puhh ! Aku ni nak naik jembalang juga lah sebab sampai pukul 12 pun belom sampai baju. Ni apakehel ! aku pengantin kot aritu. PENGANTINNN ! Tapi aku takmau laa moody nanti orang ingat aku kena kawen paksa pulak. hehee ;)

Oleh sebab aku ni stay dekat kawasan kampung, so aku takda la nak ambil katering segala bagai. Sebab apa yang penting ? KERJASAMA ! (laritopik)
krikkrikk!

semua buat muka malu-malu time ni. hikhik
Ini namanya Acar Timun, setengah orang dah tahu, benda ni main gaul ja timun, nenas, cili.Sedap jugak manis-manis pedas :)
Sup daging made in kampung paling ummmpp dap dap!
Haa, yang ni mesti ada tak pernah tengok khenn. Ni lah nama dia Appolo. Diorang masak nasi kenduri dalam ni. Nasi letak dalam talam lepas tu susun bertingket-tingket orang ngori cakap. Kalau talam pun kau taktau google sendiri ah. mehehee

Kampung ni mudah, semua benda buat sendiri. Sehari sebelum kenduri orang kampung dah datang tolong kupas bawang, cuci ayam semua. Kaum pakcik-pakcik pula sibuk pasang khemah. Oh sweet angat :D

Pagi kenduri pula seawal 8 pagi orang kampung dah terpacak depan rumah nak tolong apa yang patut. Masak lah , sampai cuci pinggan pun diorang yang aturkan. Next time aku cerita part II pulak okeh. Sebab aku lapar ni, nak keluar lunch dulu. hehehe

smile :) ok bye!

No comments:

Post a Comment