Thursday 18 October 2012

Peningg !

Assalaamualaikum :D

Sangat tak sangka dah lama rasanya aku tak update blog ni . bukan apa , aku ni bab merapu ja pandai tapi bab nak menaip ni malas sikit . meheeehe . takpa , walau macam mana sekali pon aku tetap akan update jugak . eh gitu pulak :D

ehhh , brodband celcom lahh ( ayat teruja ! )

ok , tak dinafikan memang semua rakyat jelata kenal b.band ni kan ? al maklumlah , benda ni senang nak bawak p jenjalan , online dalam kereta , atas moto , jalan kaki kannn ? . mehhehe .

aku dah guna benda ni dekat 2 tahongg . tapi aku ni macam dianaktirikan jaa . . sebabnya tahun pertama guna , alahaiiii, line dia punya lah lembab . kalau siput beby tengok line aku pon dia gelak (dalam hati cakap ada lagi benda yg lembab dari aku !). . kalau aku nak bukak google , memang boleh pegi mandi , makan lagi baru nak boleh google ni . lagi teruk siap bole g melepak rumah jiran sebelah lagi . ok tipu ! ciss .

Lepas tuu , kesabaran aku dah naik tahap ayaq milo panas dahh .. aku col celcom centre , aku cakap lah line aku lembab sangat , pas tuu dia buat omeyy ajar aku .oke dah laju . sampai rasa nak tengok utube sampai juling mata aku ... layan jee lahhh :P

ni perasaan aku oke ,PERASAAN ! 


Dalam minggu lepas , b.band aku mula buat perangai lama dia sebabnya aku langsung tak boleh nak connect ... sampai naik keras tangan punya "click" connect tuuu ... ehh , takmoh , takmohhh ! last , aku kena col balik celcom sebab kadang-kadang boleh connect dengan bangga oke , mai tak bole rasa nak hempuk lappy pon ada ... (ayat keciiwaa) bila col operater tuu asyik suruh buat menda sama . ehh , sampai aku pon dah bole hafal apa yang nak kena buat ... so , sampai sekarang celcom masih tak dapat tolong aku lagi .. aku dah suggest suruh letak jee pencawang celcom kat sebelah rumah aku kaa , belakang rumah ke .. last-last dia gelakk .. 

Esoknya , aku tak puas hati aku pegi celcom centre Alor Setar , aku pegi dengan muka tak besalah suruh dia check aku punya network , dia cakap sistem dia tergendala .. adohh , cm batu hempap atas kepala jaa rasa ... dia suruh aku pegi kedai celcom check mungkin aku punya software tak cukop.. aku pon pegi lah kedai tuu sambil berdoa kuat-kuat... sampai situ ada aunty tu cakap tak boleh tolong sebab warranty b.band dah abeh .. dia nak suruh aku pegi kedai komputer ... masa tuu dalam hati aku terus berkata (enough ! ingat aku tadak keja nak buat dah kaa ? )... lastt satu apa po tak jadi mengarut semuanyaa ..  adoii . sekarang ni pon still lagi fikir sambil cubit kelopak bunga tahi ayam ( ehh , nak potong takmohh ? )


Sekarang bila nampak jee menda atas tuuu tiba-tiba rasa nak hempuk dia pakai kayu golf ... ! hihihi




Haaa , yang ni baru betoi perasaan aku . benci tapi sayanggg ... eiuuuww , geli i ... 


smile :) oke bye !

No comments:

Post a Comment