Tuesday 8 January 2013

Berjalan-Jalan Riang ....

Assalamuailaikum :D

amoeh , sekarang punya zaman semua budak-budak dah maju kan .. Sekarang ni aku pegi jelah memana pon asal fon bunyi semua lagu KPOP , masok kedai beli baju bukak lagu KPOP , lagi teruk aku masok kedai runcit pon buka kuat-kuat lagu KPOP , sekali aku terpengaruh KPOP nih ;D

Ok , lupakan abg KPOP nih nah .. Errr, baru-baru ni aku sekeluarga ada plan nak p Pulau Pinang a.k.a Penang . Plan awal just nak pegi Pesta Penang jaa .. Tapi alang-alang dah datang kan merewang laa sikit . . mehehe 



Datang tu naik menda ni lah , punya tunggu tu sampai rasa nak berenang ja pegi sana punya lah lambat . haha .. Kami bertolak dalam 11 pagi .. Si adik ajak pergi PENANG HILL (bukit bendera) .. Mula sampai sana orang serius ramai tak terkata lah .. macam-macam orang . Melayu , Cina , India , English ,  hahaha . aku ada sembang-sembang dengan uncle ni dari England .. Oh noo ! ingat nak tanya kenal David Beckham tak tapi nanti mesti dia cakap "ehh lapar penampar ka ? " 




Last tunggu , beratur sempat jugak lah tengok cita hindustan dalam tv tuu punya lama tunggu dalam setengah jam . Finally , dapat jugak beli tiket . Dewasa RM8 dan kanak-kanak riang RM4 . Oh lupa , kalau hengkau ada students card boleh jugak dapat 4hengget walaupon time tuu umur kau dah patpulohlapan tahunggg :) 





Nak jugak aku show off kat semua orang tiket setelah penat lelah aku beratur tauuu ..





Ni macikmacik dan akakakak comey lottey orang kedah habaq mai . hahaha 

Depa ni pun baik ja gelak kuat-kuat jugak macam aku :')

***************************************************

Lepas tu kami naik atas Bukit Bendera tuu . Pemandangan situ memang cantik lah sebab tinggi kawasan tu .. So , boleh la nampak pemandangan laut semua lah. Tapi aku tak sempat nak snap gambaq pemandangan tuu . Situ juga ada badut yang comel tauu .





Badut ni paling comel kat pipi tuu . hikhikhik
 Memang banyak laa benda-benda asing dekat situ . Ada burung hantu , boleh  lukis inai dekat tangan . Tapi part yang tak boleh nak lupa time bergambar dengan Ular sawa ni . Mula-mula aku kena bahagian kepala tapi aku tak boleh sangat benda lembut-lembut ni seram semacam ja so aku cakap kat abang tuu suruh letak dekat bahu aku ja . Itu pon rasa terbang melayang ja takuttt . Ular tu nasib diam ja duduk situ tak banyak karenah . Ular tuu berat jugak abeh lenguh badan-badan aku lepas tu sejuk pulak lagi double seram :D




Balik tuu lepak sekejap dekat Pantai Feringhi (ntah eja macam mana hentam aje :D)





Aku ja kat situ tak mandi , bukan apa aku tak suka sangat mandi pantai ni . Tapi kalau letak aku dekat waterfall ni memang tak tolak dah laa . muahaha






Last sekali Pesta Penang . Permainan situ ok lah best jugak cuma tak suka tempat kecik dan orang pulak ramai . So aksi tolak menolak turut ada :p
Lagi satu satu game nak main hengkau kena beratur setangah jam .Sangat menguji iman tau adik-adik . Sorry gambar kat situ tak sempat nak ambik :D






Smile :) ok bye !

1 comment: